Succes door co-creatie: Het geheim van Great Barrier Reef

17 Okt

GBR

Het was wederom een troosteloze tv-avond met slechts “informatieve” zendingen van negatieve aard of deerniswekkende programma’s welke je hoofd zo lekker leeg maken, *zucht*. Met veel plezier trof ik op mijn harddiskrecorder een nieuwe aflevering van de door NTR uitgezonden documentaire-reeks van de BBC (Nature’s Microworlds), ditmaal over Great Barrier Reef. Eerder al zag ik de aflevering van de Galapagos eilanden waar ik deze blog over schreef.

Great Barrier Reef is voor duikers één van de bekendste duikspots op aarde. Immers het is het grootste op aarde aanwezige koraalrif. Het wordt door sommige het achtste nieuwe wereldwonder genoemd maar eerdere lezers van mijn blog weten wel beter :).
Tweeduizend kilometer lang koraal aan de oostkust van Australië. Zeker opmerkelijk te noemen want dit gebied is niet van nature het meest voedingsrijke water. Toch is hier ’s-werelds grootste koraalrif ontstaan. Hoe? Co-creatie!

Co-creatie tussen koraalpoliepen …. Lees verder op onze nieuwe blogsite

Geef een reactie

