Korte update: Gesprekken met ketenpartners

6 Dec

Na enkele honderden kilometers rijden door Noord-Brabant heb ik inmiddels het grootste gedeelte van de gesprekken met ketenpartners achter de rug. Tijdens deze gesprekken heb ik in kaart gebracht welke stappen er door de ketenpartners doorlopen worden tijdens het gunningtraject en welke informatie hiervoor benodigd is.

Daarnaast heb ik proberenVisitekaartjes te achterhalen waar de ketenpartners knelpunten zien tijdens het proces en waar dus mogelijk optimalisatie plaats kan vinden. Hieronder wil ik kort even wat belangrijke opmerkingen behandelen die, voordat ik met mijn analyse begonnen ben, al naar voren zijn gekomen.

“In plaats van eens in de paar maanden krijgen we nu bijna elke week wel een opdracht binnen waar gevraagd wordt om te werken in een vorm van ketenintegratie”

Voor mijn afstuderen wordt er een onderwerp verwacht wat iets toe kan voegen aan de ontwikkeling van de bouw. Wanneer je dan van een partij die uit de bouwwereld komt te horen krijgt dat er een duidelijke omschakeling plaats aan het vinden is van traditioneel samenwerken naar ketenintegratie dan sterkt mij dat in mijn overtuiging dat ik iets aan het doen ben waar we met zijn allen iets aan hebben.

“De werkvoorbereider moet nog steeds zijn traditionele werk doen maar wordt tijdens de inschrijvingsfase meer een procesmanager”

Procesmanagement is … Lees verder op onze nieuwe blogsite

Geef een reactie

