Inbound leidt tot inbound in de bouwwereld

10 Dec

knowledgeAfgelopen jaar was het deze blog van Edwin Vlems welke me triggerde om buiten de gebaande paden van marketing te kijken. Op zich wel grappig, in een branche (bouw en vastgoed) waar marketing sowieso geen gemeengoed is nadenken buiten gebaande paden. Echt succesvol producten vermarkten in de B2B was in onze branche ook niet noodzakelijk. Projecten werden opgehaald om te worden gecalculeerd en uit eigen ontwikkeling realiseren was relatief eenvoudig. De producten welke werden bedacht vonden toch wel aftrek. De crisis heeft er noodgedwongen voor gezorgd dat deze wereld er anders is gaan uitzien. Het heeft ook geleid tot andere marktbenaderingen en –kansen. Zo zien we onder andere bij veel vragende partijen een stijgende vraag naar conceptueel bouwen. De markt laat meer en meer over aan marktpartijen en gaan eerder op zoek naar succesvolle oplossingen dan dat grote risico’s worden aangegaan en het wiel opnieuw wordt uitgevonden.

De blog zette me wel aan het denken:… Lees verder op onze nieuwe blogsite

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: